21 Aralık 2012 Cuma

ODI da Model Oluşturma


Merhaba,
ODI yazımızın devamında, Model create etmeyi görelim. Öncesinde kısaca toparlayalım. Şöyle ki genellikle gittiğimiz üniversitelerde sıkça sorulan sorulardan birisi ne yapmamız/nereden başlamamız lazım oluyor. ‘Sektörde Veri tarafındaki işlerle uğraşmak istiyorum’ diyebiliyorsak kendimize, yapmamız gereken şey aslında basit. DWH-ETL-İş Zekası ile ilgili bol bol mimariyi, yaklaşımları anlatan  makaleler okumak, diğer taraftan  Uygulama tarafında SQL tarafını geliştirdikten sonra Tool lar üzerinde çalışılabilir. ODI da bunlardan biridir. Adımlar olarak özetlersek:

ADIM 1: Makinemize bir Database kurmak. Bir çok seçenek içerisinden burada fazla oyalanılmaması adına benim tavsiyem Oracle Express edition kurmak. Aşağıda bahsettiğim bu şeylerin linkini paylaşacağım, dileyenler buradan kısa sürede indirebilirler.

ADIM 2: SQL ile bu database üzerinden sorgular çekmek. Express edition ı kurduğumuzda, bizim tabloları, şemaları, hakları vs.. si olan ve hemen her şeyi yapabileceğimiz datalarımız da otomatik gelmektedir. SQL’in standart bir dil olduğunu, ve dolayısıyla aslında o kadar da korkmamak gerektiğini hatırlatırım.:) Slaytlardan oluşan; en basitinden en kapsamlısına kadar her şeyin olduğu kaynak paylaşımında bulunabilirim. Bunun için bana mailden ulaşmanız yeterli.

ADIM 3: Tool olarak, ben ODI dan bahsedeceğim için ODI download linki paylaşıyorum. İndirdikten ve kurduktan sonra master ve work repository i de kurarsanız, makaleler olarak artık aynı yerdeyiz demektir.:)

Linkler:

Oracle Database Express:  http://www.oracle.com/technetwork/products/express-edition/downloads/index.html

Önceden kaldığımız yerden devam edelim. Tablolar arasında işlemler yapmak için, Database imizi gören bir model oluşturmamız gerekmektedir. Aşağıdaki resimdeki durum ile, önceden oluşturduğum Master-Work Repository doğrultusunda bağlantı kuruyorum.

Bağlandıktan sonra aşağıda da görülebileceği gibi Model ve project kısmım şu anda boş. Öncelikle New Model seçeneğini seçiyorum.


İsim ve diğer parametreleri istenen doğrultuda giriyoruz.


Bu aşamada kaydet butonuna tıklıyoruz. Şekildeki gibi verdiğimiz isimle artık bir modelimiz var. Ama bizim tabloları vs.. içeri almamız gerekmekte.


Reverse Engineer Seçeneğine gelerek aşağıdaki gibi tüm seçenekleri check liyoruz.


Daha sonra Selective Reverse Engineering seçeneğine gelerek Object to Reverse Engineering Seçeneğini seçiyoruz ve artık tablolarımızı bu ekranda görebiliyoruz.


Sırada Model ismini yazdığımız Tab altında Reverse Engineer seçeneğini seçiyoruz.


Ve tablolarımız Modele alınmaya başlıyor.İşlem bittiğinde  tabloların sol taraftaki  Model ismimizin altına geldiklerini 
görebiliriz.


Sonrasında bu tablolar arasında ODI da nasıl işlemler yapıyoruz onları göreceğiz.

Teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder