19 Aralık 2012 Çarşamba

Master Repository Oluşturma


Database imiz üzerinde ODI ile işlem yapmak için öncelikle ODI üzerinden bağlantı kurmamız gerekir. Bu bağlantının da aşamaları vardır. Bunlar Master repository, Work Repository ve yeni bir Model oluşturmadır. Biz bu adımımızda Master Repository Create edelim. Sonrakilere yine devam edeceğiz.

Adım 1: ilk once DB mizden bir Master Repository Şeması oluşturmalıyız. Toad dan bu işlemi yapabiliriz. Master_repository adında bir şema oluşturuyor ve yetkilerini tanımlıyoruz. 
Aşağıdaki kodlarla bunu sağlayabiliriz.

Adım 2: ODI ı açalım.


Adım 3: File>New >Master Repository Creating Wizard


Adım 4:
Parametreleri aşağıdaki tanımlar doğrultusunda dolduralım.
Teknoloji: listesinden, Mster Repository’e  ev sahipliği yapacak teknolojiyi seçelim. Varsayılan Oracle.
JDBC Driver: Oracle a erişmi sağlayacak Host. Default: oracle.jdbc.OracleDriver
JDBC URL: Veritabanımıza  JDBC bağlantı kurmak için kullanılacak URL. Burada Host umuz ‘Localhost’ olabilir. Ama bunu öğrenmenin en iyi yolu veritabanımıza :
select * From V$INSTANCE;
sorgusunu çekmek olacaktır. Orada gördüğümüz Host name I girmemizde yarar var.yine aynı sorgu sonucunda gelen instance name I de <SID> alanine giriyoruz. Bendeki XE.


User: tanımladığımız User’ı giriyoruz.
Password: Tanımladığımız user için oluşturulan Password’u gireriz.
DBA user: Default olarak genelde DB mizin User I için ‘SYSTEM’  gireriz.
DBA password: oluşturdupğumuz password girilir.

Test Connection diyerek girdiğimiz parametrelerin doğruluğunu görebiliriz.


Adım 5:Password tanımlayarak devam ediyoruz.


Adım 6:Finish diyerek Master Repository adımlarımızı tamamlıyoruz.


Oluşturma adımımız otomatik yapılıyor.


Artık Work Repository oluşturabiliriz. Sonraki yazımızda onu görelim.


Teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder