18 Aralık 2010 Cumartesi

AYNI BİLGİSAYAR DA RAC İÇİN VMWARE SERVER KONFİGURASYONU KURULUMU

VMWARE nedir?

Wmvare sanal bir makine yazılımı olup, kullandığımız bir işletim sistemi üzerine kurulan ve başka bir işletim sistemi ile çalışmamızı sağlayan bir makinedir.Mesela ben Windows 7 kullanıyorum, ve bazı programların kurulumunda sorun yaşıyorum. O zaman wmvare üzerine Windows XP yada Linux türevlerini rahatça kurup istediğim ve bu işletim sistemiyle sorunu olmayan programları da o sanal makinenin üstüne kurabiliyorum. Wmware bana bunları yapma imkanı sunuyor.
Rac ile ilgili olarak; aynı bilgisayar üzerinde birden fazla nod kullanarak uygulama geliştirebileceğiz.
Aşağıda adım adım wmvare kurulumunu anlatmaya çalıştım. Daha sonraki adımda ise Oracle kullanacağımız için bu sanal makine üzerine ORacle kurulumundan bahsedeğim.








artık windows xp miz hazır. ORacle'ı da kurup uygulama geliştirebiliriz.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder